• Życie i twórczość malarska brata Adama Swacha (1668-1747)

Brak towaru
85.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 7.99
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Poczta Polska Austria 36
Poczta Polska Belgia 64.2
Poczta Polska UK ekonomiczna 67
Poczta Polska USA ekonomiczna 76
Poczta Polska USA priorytet 146
Dostępność 0 szt.
ISBN 978-83-934548-6-0
Zostaw telefon

Autor: o. Tomasz Jank

Rok wydania: 2017

Ilość stron:

Oprawa: twarda

Format: 17,0 cm x 24,0 cm

 

Spis treści:

Wstęp  /9

Rozdział I. Młodość i początki działalności artystycznej brata Adama Swacha  /23

1. Dom rodzinny i życie zakonne  /25

2. Studia w pracowni Jerzego Eleutera Szymonowicza Siemiginowskiego  /39

3. Pierwsze prace malarskie we franciszkańskim kościele i klasztorze w Poznaniu  /44

Rozdział II. Twórczy szlak malarza-zakonnika/57

1. Na usługach cystersów w Lądzie nad Wartą  /59

2. Obrazy w kościele św. Mikołaja w Tarnowie Pałuckim   /65

3. Prace u franciszkanów w Kaliszu  /68

4. Kontynuacja pracy w Lądzie i freski w kaplicy Męki Pańskiej w Pyzdrach  /70

5. Na usługach u Macieja Radomickiego w Żerkowie  /74

6. W prymasowskiej kolegiacie w Łowiczu  /78

7. Utracone obrazy Swacha  /84

8. Święty Antoni z głównego ołtarza w kościele Franciszkanów w Poznaniu  /89

9. W naczelnym klasztorze polskich franciszkanów  /91

10. Dekoracji Sali Opackiej w Lądzie  /93

11. Krasnystaw - początek pracy dla jezuitów  /95

12. U jezuitów w Krośnie  /105

13. Odkryte freski Swacha w kościele Jezuitów w Piotrkowie Trybunalskim  /106

14. W studzianneckim sanktuarium Świętej Rodziny u filipinów  /112

15. Freski w kościele św. Antoniego w Poznaniu po pożarze klasztoru  /118

16. Polichromie w drewnianym kościele w Wełnie  /119

17. Prace dla cysterek w Owińskach  /125

18. Freski w małej kopule kościoła w Lądzie  /130

19. Działalność Swacha w Jarosławiu "na Polu"  /132

20. Realizacje Swacha w Szamotułach  /137

21. Malarskie dekoracje fasady franciszkańskiego kościoła w Poznaniu  /140

22. Cykl ze św. Franciszkiem na krużgankach w Pyzdrach  /141

23. Na usługach karmelitów w Poznaniu  /146

Rozdział III. W kręgu kontrreformacji i katolickiej odnowy  /163

1. Świętych obcowanie (chwała świętych)  /168

2. Wątki maryjne  /182

3. Wątki eucharystyczne z protestantami w tle  /193

Rozdział IV. Historie i legendy /205

1. Historia zakonu cystersów w Lądzie nad Wartą  /207

2. Historia Piety i sanktuarium Matki Bożej Bolesnej w Jarosławiu "na Polu"  /218

3. Poznańska "legenda Bożego Ciała"  /223

4. Widoki miast i budynków  /230

Rozdział V. W świecie symboli i alegorii  /235

1. Plafon Sali Opackiej w Lądzie  /240

2. Cztery kontynenty (cztery strony świata) w kaplicy św. Ignacego w Krasnymstawie  /245

3. Święty Franciszek z wilkiem  /248

4. Emblematy  /251

Rozdział VI. Nowe środki wyrazu  /265

1. W świecie iluzji  /268

2. Pierwsze iluzjonistyczne prace Swacha  /270

3. Kwadraturowa kopuła w Żerkowie  /271

4. Surrealistyczna realizacja w kopule kaplicy Najświętszego Sakramentu w Łowiczu  /276

5. Iluzjonistyczne ołtarze w kościele Jezuitów w Krasnymstawie  /279

6. Di sotto su w Piotrkowie Trybunalskim  /282

7. Poznańskie recepcje wzorów Pozza  /284

8. Kościół pełen iluzji w Wełnie  /288

9. Kaplica św. Jana Nepomucena w Jarosławiu  /294

10. Doświadczenia z panoramą  /298

Rozdział VII. Swach portrecista  /305

1. Portret rodzonego brata Antoniego Swacha  /309

2. Radomiccy, Marcin Luter i Philipp Melanchton z kościoła św. Stanisława w Żerkowie  /310

3. Łowickie portrety kardynała Michała Stefana Radziejowskiego i arcybiskupa Stanisława Szembeka  /314

4. Poznański gwardian Wojciech Zawada i świątobliwy brat Tomasz Dybowski  /318

5. Portrety z fryzu Sali Opackiej w Lądzie  /

6. Jezuickie portrety z Piotrkowa Trybunalskiego  /

7. Wizerunki ksieni Rozalii Joanny Malczewskiej  /

8. Galeria portretów na krużgankach jezuickiego klasztoru w Jarosławiu  /329

Rozdział VIII. Portret własny Adama Swacha  /434

1. Afektywna skromność - o dystychach, którymi Swach sygnował swoje prace  /345

2. Autoportrety  /352

3. Zarobki na rzecz konwentu poznańskiego  /364

Rozdział IX. Analiza formalna twórczości Swacha - próba oceny  /371

1. Inspiracje, zapożyczenia i naśladownictwo  /373

2. Malarstwo ścienne  /384

3. Malarstwo sztalugowe  /388

4. Komentarz ogólny  /390

Zakończenie  /409

Aneksy  /413

Wykaz skrótów  /420

Bibliografia  /421

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie