• Emoji. Emocje w komunikacji i edukacji

Brak towaru
79.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Brak towaru
ISBN 9788366536845
Zostaw telefon

Autorka: Aleksandra Romana Kruszewska

Rok wydania: 2023

Liczba stron: 317

Okładka: miękka

Format: 16,5 cm x 24,00 cm

 

"Doskonałym przykładem 'produktu' nowych technologii cyfrowych może być emoji, które należy już chyba traktować jako nową jakość kultury, a na pewno jako zjawisko o charakterze fenomenu XXI wieku, które funkcjonuje we wszystkich obszarach naszego życia. Fenomen? Co to takiego? Trudno znaleźć definicję tego pojęcia w słownikach języka polskiego. Ta, która najlepiej oddaje jego sens, znaleziona została w wydanej w XVIII w. Encyklopedii Britanica, która od 2012 roku publikowana jest w nowoczesnej, elektronicznej wersji - on line. (...) Fenomen emoji pokazuje przede wszystkim, że wizualność i pismo fonetyczne występują częściej razem i tworzą język hybrydowy. Tak więc komunikacja ludzka w formie pisanej coraz bardziej ewoluuje na całym świecie w formie hybrydyzacji, tradycyjna forma już nie wystarcza do wyrażania aktualnych idei. Związek między emoji a tekstem jest przede wszystkim komplementarny. Nie można jednak uważać, że używanie emoji jest prawdziwym językiem"

(ze wstępu)

Spis treści:

Wprowadzenie  /11

1. Przemiany społeczno-kulturowe i pokoleniowe a zmiany edukacyjne  /21

1.1. Globalizacja współczesnego świata - ekonomiczna, społeczna i kulturowa   /21

1.2. Cyfrowa rewolucja komunikacyjna i zdolności komunikacyjne nowych mediów   /28

1.3. Analiza społeczeństwa sieci Jana van Dijka w paradygmacie komunikacyjnym   /37

1.4. Koncepcja społeczeństwa informacyjnego   /43

1.5. Społeczeństwo z gospodarką opartą na wiedzy   /47

Postsriptum   /52

2. Edukacja i pedagogika medialna we współczesnym społeczeństwie opartym na wiedzy  /55

2.1. Tożsamość współczesnej pedagogiki i edukacji - próba konceptualizacji   /55

2.2. Media w edukacji   /60

2.3. Pedagogika i edukacja medialna - cele i zadania  /66

2.4. Nowe technologie kształcenia w świetle teoretycznych koncepcji kształcenia w pedagogice medialnej  /70

2.5. Edukacja medialna jako wyzwanie dla edukacji przedszkolnej  wczesnoszkolnej   /78

2.6. Media edukacyjne w procesie nauczania - uczenia się  /85

2.7. Idea Lifelong Learning   /90

3. Komunikacja międzyludzka dawniej i dziś   /95

3.1. Geneza i zarys historyczny rozwoju komunikacji i jej form wizualnych  /95

3.1.1. Komunikacja - etymologia, definicje  /95

3.1.2. Komunikacja jako dziedzina według Roberta T. Craiga  /97

3.1.3. Filozofia w komunikacji   /98

3.1.4. Wizualizacja w komunikacji   /100

3.1.5. Piktogram, ideogram, logogram   /102

3.1.6. Współczesne zastosowanie piktogramów i ideogramów  /105

3.1.7. Język(i) w Internecie   /110

3.2. Komunikacja elektroniczna   /114

3.2.1. Nowa jakość komunikacji   /114

3.2.2. Rodzaje komunikacji elektronicznej  /116

3.2.3. Właściwości komunikacji elektronicznej  /118

3.2.4. Modele komunikacji elektronicznej  /119

3.2.5. Emoji jako rodzaj szumu komunikacyjnego   /120

3.2.6. Emoji - ich wpływ na kontekst komunikacji   /121

3.2.7. Zalety i wady komunikacji elektronicznej   /122

3.2.8. Edukacja a technologie informacyjno-komunikacyjne   /123

3.3. Wybrane platformy komunikacyjne   /125

3.3.1. Pojęcia platformy internetowej  /125

3.3.2. E-mail   /127

3.3.3. Apple - iOS   /128

3.3.4. Android   /129

3.3.5. Facebook   /130

3.3.6. Messanger  /132

3.3.7. Instagram   /133

3.3.8. Twitter   /133

3.3.9. Skype  /134

3.3.10. WhatsApp   /135

3.3.11. Porównanie funkcjonujących platform komunikacyjnych   /135

3.4. Emotki i emoji jako nośnik informacji w komunikacji   /137

3.4.1. Emoji "na usługach"  /137

3.4.2. Szeroki kontekst emoji   /139

3.4.3. Interpretacja emoji   /143

4. Emotikony VS. Emoji   /147

4.1. Wyraz twarzy jaki immanentna cecha emoji   /147

4.1.1. Mimika twarzy  /147

4.1.2. Emocje a mimika   /148

4.1.3. Inteligencja emocjonalna  /152

4.1.4. Charakterystyka wybranych emocji   /153

4.2. Emotikony - popkulturowe symbole   /155

4.2.1. Emotikon  /155

4.2.2. Dawna historia emotikonów   /158

4.2.3. Współczesne emotikony   /164

4.3. Rozwój i funkcje emoji   /166

4.3.1. Mr. Emoji - twórca emoji   /166

4.3.2. Japońskie inspiracje  /168

4.3.3. Emoji "wypowie" wszystko i przekracza granice  /172

4.3.4. Animoji - nadchodzący zmierzch emocji?   /175

5. Kontekst emoji   /177

5.1. Konsorcjum Unicode   /177

5.1.1. Standardy kodowania znaków   /177

5.2. Emoji vs. semiotyka  /181

5.2.1. Teorie znaku   /181

5.2.2. Emoji jako znak  /183

5.2.3. Semantyczny system emoji   /184

5.3. Emoji - kod języka wizualnego   /185

5.3.1. "Poprzednicy" pisma obrazkowego  /185

5.3.2. Symbole wizualne - nowa jakość języka  /187

5.3.3. Retoryka obrazu Rolanda Brathes'a   /189

5.3.4. Emoji i postmodernistyczna dominacja obrazu  /190

5.4. Emoji jako język   /193

5.4.1. Emoji - ludzki język?  /193

5.4.2. Emoji a gramatyka  /195

6. Emoji w codziennym życiu   /199

6.1. Emoji jako kultura  /199

6.1.1. Pojęcie kultury   /199

6.1.2. Oprogramowanie umysłu według Geerta Hofstedego  /200

6.1.3. Emoji - lejtmotwy współczesnej kultury   /200

6.2. Zmiany pokoleniowe   /202

6.2.1. Kohorty wiekowe   /202

6.2.2. Stosunek pokoleń do emoji   /205

7. Praktyczne zastosowanie emoji   /209

7.1. Dekadencja SMS-ów - początek emoji   /209

7.1.1. Emotikon a emoji w odbiorze młodzieży  /209

7.1.2. Być on-line znaczy istnieć   /210

7.1.3. Emoji w percepcji młodzieży trzeciej dekady XXI wieku   /230

7.1.4. Emojiteka - biblioteka emoji i jej zawartość  /240

Postscriptum: dlaczego używamy emoji?   /242

7.2. Emoji vis-a-vis dzieci   /244

7.2.1. Główne teorie rozwoju dziecka a emoji   /244

7.2.2. Emocje w komunikacji dzieci  /246

7.2.3. Dziecięca percepcja emocji pod względem wieku i płci  /255

7.2.3.1. Identyfikacja emoji pod względem wieku i płci   /255

7.2.3.2. Różne rozumienie emoji przez dzieci  /260

7.3. Emoji - narzędzie w pracy nauczycieli   /262

7.3.1. Wiedza nauczycieli wczesnej edukacji o emotikonach i emoji   /262

7.3.2. Emoji w przedszkolu i w klasach młodszych szkoły podstawowej   /269

7.3.3. Motywy i przykłady użycia emoji przez nauczycieli wczesnej edukacji  /277

Konkluzje  /283

Bibliografia   /293


Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie