- Kategorie
-
Dziedzictwo kulturowe - teraźniejszość - przyszłość. Markowy produkt turystyczny Pomorza
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Mała ilość 1 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788389329660 |
EAN | 9788389329660 |
Zostaw telefon |
Redakcja: Mirosław Boruszczak
Rok wydania: 2010
Liczba stron: 232
Okładka: miękka
Format: 16,5 cm x 23,5 cm
Uwagi - okładka z zatarciami, brzegi stron przykurzone
"Zaprezentowane przez autorów materiały stanowić będą cenne kompendium wiedzy o Pomorzu i ocalą od zapomnienia wiele istotnych faktów, zdarzeń z burzliwych dziejów naszego regionu. Zauważa się coraz szersze zainteresowanie słupskimi spotkaniami. Obecność wśród uczestników XI Konferencji naukowców z zagranicy (Ukraina, Niemcy) jest wyraźnym potwierdzeniem tego faktu. Dziedzictwo kulturowe Pomorza to dziedzictwo wielkiej Europy, dziedzictwo wielu nacji, szczególnie warte podkreślenia współcześnie, gdy Europa próbuje odnaleźć wspólnotowe korzenie"
(z wprowadzenia)
Spis treści:
Henryk Soja. Słowo wstępne /7
Mirosław Boruszczak. Wprowadzenie /9
Jurij Czarnobaj. Komunikacja muzealna między dziedzictwami natury a kultury /13
Jurij Stadnicki. Marketing terytorialny w rozwoju turystyki regionu /23
Bożena Murańska. Szlak zamków gotyckich - inicjatywa produktowa o zasięgu ponadregionalnym /28
Dorota Matela. Drzewa rosną dla wszystkich. Pomorze krainą buka /40
Joanna Orłowska. Udział markowego produktu turystycznego "Kraina w kratę" w rozwoju gospodarczym regionu /48
Mirosław Kuklik. Elementy rybackie w małej architekturze nadmorskich osad wybrzeża południowego Bałtyku /58
Voletta Tkacz-Laskowska. Czarne Wesele jako produkt markowy /73
Wilfried Kriempen. Prof. h.c. Richard Wossidlo (1859-1939): etnolog, "profesor ludowy" i prekursor meklemburskiego ludoznawstwa z polskiego regionu Mazowsze /80
Jan Wendt. Zamki krzyżackie czynnikiem rozwoju turystyki i markowym produktem Pomorza /92
Anna Kwaśniewska. Tradycja (nie) na sprzedaż. O politycznych i gospodarczych przyczynach wynajdywania i rekonstruowania tradycji na przykładzie Kaszub i Pomorza /103
Jacek Olszewski-Strzyżowski. Propozycja nowego produktu turystycznego województwa pomorskiego pn. "Kaszubski Diabeł" /120
Lech Fabiańczyk. Wartości uniwersalne historii regionalnej /141
Józef Borzyszkowski. Przewodniki turystyczne po Kaszubach i Pomorzu z 20-lecia międzywojennego - ich autorzy i historia /146
Andrzej Moniak. Wybrane problemy dziedzictwa kulturowego na Pomorzu Zachodnim /176
Ewa Jaworska. Kociewski folklor i jego rola w rozwoju lokalnej turystyki /185
Mirosław Boruszczak. Kuchnia regionalna w ofertach agroturystycznych jako markowy produkt turystyczny Pomorza /207
Waldemar Andrzej Krupa. Lecznictwo uzdrowiskowe Pomorza Gdańskiego /217
Wykaz autorów /228
Noty o autorach /229