• Dziedzictwo kulturowe - teraźniejszość - przyszłość. Markowy produkt turystyczny Pomorza

20.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Mała ilość
ISBN 9788389329660
Zostaw telefon

Redakcja: Mirosław Boruszczak

Rok wydania: 2010

Liczba stron: 232

Okładka: miękka

Format: 16,5 cm x 23,5 cm

Uwagi - okładka z zatarciami, brzegi stron przykurzone

 

"Zaprezentowane przez autorów materiały stanowić będą cenne kompendium wiedzy o Pomorzu i ocalą od zapomnienia wiele istotnych faktów, zdarzeń z burzliwych dziejów naszego regionu. Zauważa się coraz szersze zainteresowanie słupskimi spotkaniami. Obecność wśród uczestników XI Konferencji naukowców z zagranicy (Ukraina, Niemcy) jest wyraźnym potwierdzeniem tego faktu. Dziedzictwo kulturowe Pomorza to dziedzictwo wielkiej Europy, dziedzictwo wielu nacji, szczególnie warte podkreślenia współcześnie, gdy Europa próbuje odnaleźć wspólnotowe korzenie"

(z wprowadzenia)

Spis treści:

Henryk Soja. Słowo wstępne   /7

Mirosław Boruszczak. Wprowadzenie   /9

Jurij Czarnobaj. Komunikacja muzealna między dziedzictwami natury a kultury   /13

Jurij Stadnicki. Marketing terytorialny w rozwoju turystyki regionu   /23

Bożena Murańska. Szlak zamków gotyckich - inicjatywa produktowa o zasięgu ponadregionalnym   /28

Dorota Matela. Drzewa rosną dla wszystkich. Pomorze krainą buka   /40

Joanna Orłowska. Udział markowego produktu turystycznego "Kraina w kratę" w rozwoju gospodarczym regionu   /48

Mirosław Kuklik. Elementy rybackie w małej architekturze nadmorskich osad wybrzeża południowego Bałtyku   /58

Voletta Tkacz-Laskowska. Czarne Wesele jako produkt markowy  /73

Wilfried Kriempen. Prof. h.c. Richard Wossidlo (1859-1939): etnolog, "profesor ludowy" i prekursor meklemburskiego ludoznawstwa z polskiego regionu Mazowsze   /80

Jan Wendt. Zamki krzyżackie czynnikiem rozwoju turystyki i markowym produktem Pomorza   /92

Anna Kwaśniewska. Tradycja (nie) na sprzedaż. O politycznych i gospodarczych przyczynach wynajdywania i rekonstruowania tradycji na przykładzie Kaszub i Pomorza   /103

Jacek Olszewski-Strzyżowski. Propozycja nowego produktu turystycznego województwa pomorskiego pn. "Kaszubski Diabeł"   /120

Lech Fabiańczyk. Wartości uniwersalne historii regionalnej   /141

Józef Borzyszkowski. Przewodniki turystyczne po Kaszubach i Pomorzu z 20-lecia międzywojennego - ich autorzy i historia   /146

Andrzej Moniak. Wybrane problemy dziedzictwa kulturowego na Pomorzu Zachodnim   /176

Ewa Jaworska. Kociewski folklor i jego rola w rozwoju lokalnej turystyki   /185

Mirosław Boruszczak. Kuchnia regionalna w ofertach agroturystycznych jako markowy produkt turystyczny Pomorza   /207

Waldemar Andrzej Krupa. Lecznictwo uzdrowiskowe Pomorza Gdańskiego   /217

Wykaz autorów   /228

Noty o autorach   /229

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie