• Douglas A-20 Havoc/Boston. Monografie lotnicze 41

Symbol: 16448
Brak towaru
65.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 7.99
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Poczta Polska Austria 36
Poczta Polska UK ekonomiczna 67
Poczta Polska USA ekonomiczna 76
Poczta Polska USA priorytet 146
Dostępność 0 szt.
ISBN 9788386208838
Zostaw telefon

Autorzy: Seweryn Fleischer, Marek Ryś

Rok wydania: 1997

Liczba stron: 76 + arkusze

Okładka: miękka

Format: 20,5 cm x 29,5 cm

Seria: Monografie lotnicze 41

Uwagi - okładka z lekkimi zatarciami, przytarcia są także przy grzbiecie, brzegi stron przykurzone

 

"Po początkowej niechęci amerykańskich sił zbrojnych do samolotów Douglas Model 7B, korpus lotniczy Stanów Zjednoczonych zamówił dwa modele bombowe: Douglas A-20 do bombardowania z wysokiego i A-20A z niskiego pułapu. Oba modele były bardzo podobne do samolotu DB-7B. A-20 był napędzany silnikiem Wright R-2600-7 o mocy 1250 kW (1700 KM) z turbosprężarką, która jednak okazała się kłopotliwa w eksploatacji, dlatego też wymieniono jednostkę napędową na Wright R-2600-11 o mocy 1176 kW (1600 KM) bez turbosprężarki. Tylko 1 maszyna została zbudowana w wersji A-20 pozostałe postanowiono przebudować do standardu A-20A. Armia Stanów Zjednoczonych zamówiła 123 egz. w wersji A-20A z silnikami Wright R-2600-3 ”Double Cyclone” o mocy 1176 kW (1600 KM) i dalszych 20 z mocniejszymi Wright R-2600-11. Maszyny te weszły do służby wiosną 1941 r. W 1943 r. 9 z nich przekazano da Australii. Brytyjska nazwa ”Havoc” została przyjęta także przez Amerykanów".

(fragment)

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie